کد مطلب:313593 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:230

نماز شب، به نیابت از قمر بنی هاشم
مجله ی حوزه [1] در مصاحبه ی خود با حجةالاسلام والمسلمین آیت الله آقای حاج سید مرتضی موحد ابطحی اصفهانی «قدس سره» [2] چنین می نویسد:

سؤال مجله ی حوزه: شنیده ایم چند سال قبل، بعد از آنكه از بیمارستان مرخص شدید، شخصی خواب می بیند كه شما نماز شب می خوانید و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام هم حضور دارند. جریان چیست؟

جواب: شاید به این خاطر بوده است كه من، نماز شب را به نیابت از آقا ابوالفضل العباس علیه السلام می خوانده ام؛ چون در بیمارستان كه بودم، قادر نبودم ایستاده نماز بگذارم، و این مرا رنج می داد. تصمیم گرفتم اگر خوب شوم و بتوانم روی پای خود نماز بگذارم، به نیابت از آقا حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بخوانم. آن شبی كه آن آقا خواب دیده بود اولین شبی بود كه ایستاده نماز می خواندم.



[ صفحه 415]




[1] مجله ي حوزه: سال دهم، شماره ي چهارم، مهر و آبان 1372 شمسي.

[2] عالم رباني آيت الله ابطحي در شب جمعه 10 جمادي الثاني سال 1413 ه ش بعد از نماز مغرب و عشا و دعاي كميل، دار فاني را وداع گفته و ساعت 2 بعد از نصف شب قبل از اذان صبح غسل داده شد و با تربت خالص امام حسين عليه السلام (تربتي كه سالها پيش، از محل قبر امام حسين عليه السلام برداشته شده و در خانواده ي آن مرحوم وجود داشت و هميشه در روز عاشورا به رنگ خون درمي آمد) تبرك يافت.